SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-NYC

Silhueta sodobnega življenjskega sloga, ki predstavlja več kot tri desetletja tehnologije Gel.

ASICS GEL-NYC
© ASICS

Praznovanje dediščine

Ko je ASICS leta 1986 v svoje tekaške copate uvedel blaženje Gel, je to popolnoma spremenilo usodo blagovne znamke, saj je njena športna obutev lahko tekmovala z najsodobnejšimi inovacijami tekmecev v panogi. Od takrat je bila tehnologija Gel uporabljena v več deset modelih, nenehne posodobitve pa so izboljšale njeno zmogljivost do te mere, da je zdaj eden najbolj cenjenih materialov za blaženje v sodobnem času. Leta 2023 se je ASICS odločil to dediščino proslaviti s povsem novo silhueto, imenovano Gel-NYC. Njena zasnova je temeljila na priljubljenih čevljih z blazinami Gel iz arhiva, navdih pa je črpala iz New Yorka; živahnega mesta, po katerem je dobila ime.

© ASICS

Awake NY

ASICS Gel-NYC je bil napovedan proti koncu leta 2022, vendar prihajajoče lansiranje ni razkrilo le japonsko podjetje, temveč je informacije objavila tudi blagovna znamka oblačil Awake NY. Prvotno ustanovljeno leta 2012 je newyorško modno znamko ustanovil oblikovalec Angelo Baque, ki si je med desetletnim sodelovanjem z znamko uličnih oblačil Supreme pridobil sloves izredno iznajdljivega ustvarjalca. Po uspešnem obdobju, ko je bil direktor znamke, je odšel, da bi se posvetil lastnim podvigom, med katerimi je bil tudi Awake NY. Baque je upal, da bo s svojim ustvarjanjem ujel bistvo New Yorka - mesta, v katerem se je rodil in odraščal - in ga predstavil svetu. Prvih nekaj let je bilo podjetje majhno in je ponujalo omejene serije njegovih elegantnih oblačil, nato pa je leta 2017 znamka začela rasti in v naslednjih letih je Baque odprl pop-upe na lokacijah, kot je newyorška tržnica Dover Street Market.

© ASICS

Močan temelj

Dve leti pozneje, leta 2019, sta Awake NY in ASICS prvič sodelovala pri izdelavi modela Gel-Kayano 5 360, ki se je izkazal za izjemno priljubljenega. To je utrlo pot številnim drugim skupnim športnim copatom, vsakemu od njih pa je pomagalo odbojno blaženje Gel te blagovne znamke. Do leta 2022 sta postala neverjetna ekipa in čas je bil, da naredita naslednji ustvarjalni korak: skupaj sta oblikovala novo silhueto. Za ASICS je to pomenilo, da je treba slediti načelu "zdrav duh v zdravem telesu", od koder izvira ime znamke, in proslaviti dediščino tekaških copat z blazinicami Gel. Medtem je Baque želel model, ki bi počastil New York in odražal osnovno filozofijo Awake NY, saj bi bil vsestranski in privlačen za posameznike iz različnih okolij. Baque se je vrnil k temu, kar je leta 2019 poimenoval "bistvo tega, kar smo začeli z ASICS-om", in si predstavljal, kakšne čevlje bi si želeli otroci, ki odraščajo v urbanih območjih, kot sta Queens ali pariško predmestje. Tako je nastal copat, ki bi ga lahko nosili "vsak dan" in ki bi bil videti dobro "z obleko in trenirko". Zato je morala biti najvišje kakovosti, ne da bi bila predraga. Za to je bila potrebna strokovna izdelava, vendar je Baque zaupal podjetju ASICS, ki po njegovih besedah izdeluje "najboljše tekaške copate". Njegovo zadnje določilo je bilo, da mora biti "New York predstavljen v imenu čevlja", in tako je bil izbran Gel-NYC, saj je vseboval dva ključna navdiha, ki sta stala za modelom. S temi temeljnimi elementi sta se blagovni znamki lotili oblikovanja čevlja, ki je pripovedoval zgodbo o uličnem oblačenju in njegovi povezanosti z ustvarjalnostjo, New Yorkom in širšo kulturo.

© ASICS

Stil Y2K

Da bi proslavili ASICS in dediščino njegovih tekaških copat na osnovi gela, so se Baque in njegova ekipa poglobili v arhive japonske blagovne znamke in preverili, kaj vse lahko najdejo. Odkrili so tehnične in estetske elemente, ki bi predstavljali najboljše iz serije Gel, in jih združili pri modelu Gel-NYC, da bi zagotovili njegovo funkcionalno in slogovno dovršenost. Glavni vpliv na zgornji del sta imela dva tekaška modela iz začetka leta 2000, pri čemer je bil Gel-Nimbus 3 glavni navdih, Gel-MC Plus V pa je prispeval ideje za finejše podrobnosti. Tako je nastal večplastni zgornji del z zelo zračno mrežo z odprtimi celicami kot osnovo in različnimi ukrivljenimi ploščami na vrhu. Te prevleke, izdelane iz vrhunskih materialov, kot sta sintetično usnje in semiš za visokokakovosten občutek, odražajo vplive obdobja Y2K modela Gel-NYC in mu dajejo prepričljiv retro slog. Medtem so se vzdolž bokov prelivali logotipi ASICS s podpisom valov, napis Gel je bil vtkan v zadnji del čevlja, še en izvezen emblem na jeziku in 3D besedilo ASICS, ki je krasilo stransko peto, pa sta dopolnila elegantno blagovno znamko čevlja.

© ASICS

Najsodobnejša enota podplata

Podplat je bil poln tehnološko naprednih funkcij, vključno z vidiki, prevzetimi iz modela Gel-Cumulus 16 iz leta 2014, ki je bil znan po svojem udobnem blaženju. Imel je vmesni podplat FluidRide, ki je združeval lahek material Solyte, ki absorbira udarce, in vzdržljivo, odzivno peno SpEVA ter tako zagotavljal neverjetno podporo. To so podkrepili vidni vložki Gel na sprednjem delu stopala in peti, ki so dajali dodaten občutek odbojnosti, hkrati pa so ustvarili privlačen vizualni učinek. Kar zadeva oprijem, je bil podplat iz deljene gume oprijemljiv in prožen, po sredini podplata pa je potekala usmerjevalna črta. Ta navpični upogibni žleb, ki je potekal od pete do prstov, je pomagal stopalu pri bolj naravnem gibanju, saj se je upogibal tako, da je spodbujal pravilno upogibanje sprednjega dela stopala in absorbiral obremenitve vsakega koraka, s čimer je izboljšal prileganje, izboljšal udobje in omejil bolečine v stopalu. Pod sredino stopala je prožna opora, ki zmanjšuje torzijo, omogočala boljšo stabilnost in nadzor, zato je model Gel-NYC odličen vsestranski športni copat.

© ASICS

Dve presenetljivi barvni različici, ki ju je navdihnilo mesto New York

S presenetljivo mešanico nostalgičnega videza in uporabe sodobnih tehnologij je celotna zasnova modela ASICS Gel-NYC predstavljala najboljše med starim in novim. To je Baqueju omogočilo, da je vplive dinamičnega duha New Yorka uporabil za silhueto in ustvaril duo močnih debitantskih barvnih odtenkov, ki slavijo njegovo domače mesto. ASICS in Awake NY sta si s prejšnjimi sodelovanji ustvarila sloves drznih in živahnih barvnih izbir in tudi pri teh čevljih ni bilo nič drugače. Baque je navdih črpal iz živahne mestne glasbene scene in izdelal dva značilna para športnih copat Gel-NYC, vsakega z edinstveno zgodbo. Prvi je imel osnovni sloj Pure Silver, semišne prevleke v bogatem vijoličnem odtenku, znanem kot Gothic Grape, ter zlate poudarke na logotipih na stranskih stenah in vmesnem podplatu. Ta močna kombinacija barv je bila poklon ameriškemu raperju Raekwonu in njegovemu solo albumu iz leta 1995 "Only Built 4 Cuban Linx...". Raekwon, ustanovni član monumentalnega hip hop kolektiva Wu-Tang Clan, se je že po nekaj letih delovanja v skupini odločil za samostojno kariero in ta plošča iz leta 1995 je bila njegov prvi samostojni izdelek. Prejela je številne pohvale kritikov in ljubiteljev hip hopa, ki jo štejejo za enega najboljših albumov vseh časov. Baque je pri oblikovanju plošče Gel-NYC uporabil barve originalne izdaje kasete "Only Built 4 Cuban Linx...", katere ovitek in kaseta sta bila vijoličaste barve. Drug ameriški raper, Cam'Ron, je dal Baqueju zamisel za njegovo drugo barvno različico: Gel-NYC "Teal Pink". Ta je imela enako osnovo Pure Silver, poleg pastelno rožnatih poudarkov pa je imela semiš obloge v svetlo turkizni barvi, imenovani Green Blue State. Slednja barva je bila neposredna referenca na ljubezen umetnika z Manhattna do rožnatih oblačil, zlasti kot poklon krznenemu plašču, ki ga je slavno nosil na newyorški modni reviji v začetku leta 2000. Cam'Ron, navdušen spremljevalec mode in občasni oblikovalec, je izjavil, da je naklonjen turkiznim oblačilom, zato je ta odtenek dodal tudi Baquejevemu drugemu dizajnu Gel-NYC.

© ASICS

Uspešna izdaja

Skupne superge ASICS Gel-NYC x Awake NY so se svetu razkrile januarja 2023, ko so se pojavile na modni stezi med pariškim tednom mode. Baque je čevelj še vedno brez vodilne trgovine - ta naj bi bila kasneje istega leta odprta v newyorški četrti Lower East Side - ponujal v številnih pop-up trgovinah, od katerih je bila ena na Rue des Francs-Bourgeois v francoski prestolnici; ulica je znana po svojih vrhunskih modnih butikih. Gel-NYC je bil takoj uspešen, v letih 2023 in 2024 pa so sledile številne barvne različice za splošno izdajo. Poleg njih so osupljivi modeli podjetja Awake NY navdihnili druge ustvarjalne subjekte, da so izdelali svoje lastne skupne različice nove silhuete, kar je privedlo do številnih ekscentričnih superg.

© ASICS

Nova partnerstva

Ta sodelovanja so se začela že na začetku življenjske dobe modela Gel-NYC, saj je do prvih partnerstev prišlo le nekaj mesecev po izidu superg Awake NY. Morda je primerno, da sta bili prvi dve sklenjeni z bostonskim trgovcem z oblačili Bodega in japonsko znamko Fujitaka, ki je znana po proizvodnji visokokakovostnih usnjenih dodatkov. Čevelj Bodega je bil poimenovan "After Hours" (po urah) v čast mestom, iz katerih prihajata obe blagovni znamki. Njegova široka mreža je spominjala na mestne ograje, zasnova prekrival pa na zapletene povezave v mestni infrastrukturi, barvna paleta sivih in rjavih odtenkov pa je spominjala na zbledeli asfalt in betonske stene, živahni poudarki pa na neonske odtenke luči izložb po temi. Nasprotno pa je imel Fujitakov paket Imbari Pack bolj umirjeno barvno shemo, sestavljeno iz elegantne mornarice in drugih bogatih odtenkov modre barve. Imela je tudi edinstven sistem šivanja in dinamične učinke šivanja, kar ji je dalo samosvoj izstopajoč videz.

© ASICS

Posodobitve in različice

Leta 2024 je ASICS kolekcijo Gel-NYC razširil z različico Utility; bolj robustno možnostjo, ki je bila zaradi trpežnih in vodoodpornih lastnosti odlična za pustolovščine na prostem. Drug model, imenovan Gel-NYC 2055, se je zgledoval po tekaških čevljih GT-2050 in GT-2060 te blagovne znamke, pri čemer je preoblikoval vidike pete, vezalk in logotipov na stranskih stenah, da bi ponudil svoj lasten prepričljiv videz. Poleg tega je bil model NYC še naprej priljubljena izbira partnerjev za sodelovanje. ASICS je združil moči z drugimi japonskimi podjetji, kot so Needles, ki je zasnoval neopazen črno-vijoličen copat, športna znamka uličnih oblačil ballaholic, katere elegantna barva je bila prevlečena z bujnim zelenim semišem, na jogo osredotočena modna znamka emmi s stilsko ekskluzivno ponudbo za ženske in butik uličnih oblačil atmos, katerega barva Blue Topaz je bila ustvarjena skupaj z znamko ženskih oblačil Lagua Gem. Ameriška blagovna znamka PLEASURES, ki se ukvarja z življenjskim slogom, je izdelala barvo, navdihnjeno z naravo, z vzdevkom "World of Pleasures", newyorško podjetje Hidden NY pa je izdelalo eleganten belo-zelen športni copat, poudarjen s pikselnimi učinki, ki se nanašajo na njegovo spletno poreklo. Tudi evropske blagovne znamke, kot je Sneakmart, so ustvarile edinstvene izdaje, medtem ko je berlinski lepotni vplivnež, model, umetnik ličenja in ambasador znamke Schwarzkopf Kicki Yang Zhang ustvaril dve zelo različni izdaji, eno črno z osupljivimi srebrnimi poudarki, drugo pa graciozno mešanico bele in rožnate. V Šanghaju rojena modna osebnost je sama predstavila čevlje v nepozabni oglaševalski kampanji, v kateri se je posvetovala s profesionalnim kaskaderjem, ki jo je naučil, kako pravilno padati na hrbet med trampolinom in balansirati na vrveh, da bi posnela posnetke, ki so potrebni za pravično predstavitev izdaje. Poleg sveta mode sta priljubljeni japonski anime seriji Bleach in Naruto dobili svoje modele, vsak s podpisnimi podrobnostmi, ki se nanašajo na like iz zadevnih serij, zaradi česar so postali zelo iskani med strastnimi oboževalci.

© ASICS

Močna zgodba

Pri oblikovanju modela Gel-NYC je ASICS storil nekaj, česar blagovna znamka še nikoli prej ni storila: sodeloval je z drugim podjetjem pri oblikovanju popolnoma novega čevlja. Čeprav je njegova estetika izhajala iz vrste prejšnjih modelov, ima Gel-NYC svoj edinstven videz, ki, kot je dejal sam Baque, združuje "malo nove tehnologije in malo starejšega oblikovanja". Rezultat je udoben športni copat, ki izraža sodoben pridih, vendar se zdi, kot da je na voljo že vrsto let. Kot izdelek uspešnega partnerstva podjetja ASICS s podjetjem Awake NY predstavlja drzen slog New Yorka, ne da bi pri tem izgubil športno ostrino tekaških copat stare šole, hkrati pa pripoveduje močno zgodbo o kulturi uličnih oblačil in dediščini blagovne znamke.

Preberi več

SPORTSHOWROOM uporablja piškotke. O naši politiki piškotkov.

Nadaljuj

Izberi svojo državo

Evropi

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

srednji vzhod