SPORTSHOWROOM

New Balance

9060

Drzen poklon klasičnemu obdobju iz zgodovine New Balance.

New Balance 9060
© New Balance

Spoštovanje zgodovine

New Balance že dolgo slovi kot proizvajalec visokokakovostne športne obutve, vendar se je znamka konec leta 2010 začela uveljavljati tudi na trgu življenjskega sloga. To ji je uspelo predvsem s ponovno izdajo tekaške obutve iz dediščine, ki je ustrezala nastajajočemu trendu normcore. Modni ljudje vseh starosti so začeli nositi tako imenovane "očetovske čevlje" - debele športne copate, izdelane za udobje z mrežastim zgornjim delom in veliko usnjenimi oblogami - in New Balance je bil ena od najboljših izbir. Blagovna znamka je svoje obsežne arhive uporabila tudi za pridobivanje idej za izvirne modele, leta 2019 pa sta bila dva oblikovalca zadolžena za razvoj novega športnega copata, ki bi spoštoval preteklost podjetja in se hkrati oziral v njegovo prihodnost. Izdelala sta model New Balance 9060: prepoznavno silhueto za življenjski slog, ki se je poklonila nekaterim najbolj ikoničnim športnim copatom iz obdobja Y2K.

© New Balance

Dva nadarjena oblikovalca

Vodstvo podjetja New Balance je vedelo, da bo za oblikovanje čevlja, ki bo učinkovito združeval preteklost, sedanjost in prihodnost blagovne znamke, potrebovalo nadarjeno ekipo, zato je izbralo dva nadarjena ustvarjalca z bogatimi izkušnjami. Prvi je bil višji direktor za obutev James Lee, ki je v podjetju delal od leta 2014 in med drugim prispeval k pohodniškemu čevlju Trailbuster Freshfoam in športni različici modela 997. Njegov partner je bil vizionar Yue Wu, ki je bil takrat pri New Balance sicer zaposlen le dve leti, vendar je imel inženirsko izobrazbo in dobro poznavanje uspešnega oblikovanja. To mu je dalo povsem drugačno perspektivo kot Leeju, ki je pred prihodom v New Balance svoje znanje razvijal v različnih podjetjih za proizvodnjo obutve. Ker sta imela vsak s svojim slogom drugačno delovno zgodovino, sta lahko postala odlična ekipa, kar sta tudi potrebovala, saj jima je svet pripravil velik izziv, ki bo zahteval vso njuno iznajdljivost, da bi ga premagala.

© New Balance

Nov način dela

Ko sta se Lee in Wu proti koncu leta 2019 združila, sta imela komaj dovolj časa, da sta začela delati z modelom 9060, preden je izbruhnila svetovna pandemija. Vsi tradicionalni načini dela so se nenadoma ustavili in oblikovalca sta bila skupaj z večino prebivalstva zaprta na svojih domovih. Nista več mogla sedeti v sobi in skupaj snovati idej ter fizično rokovati s prototipi, da bi ugotovila, kako najbolje razviti zasnovo. Zdaj so morali sodelovati na daljavo in se pri izmenjavi informacij zanašati na video klice, pošiljanje sporočil in digitalno modeliranje. Neustrašno so vztrajali pri tem novem načinu dela in kmalu ugotovili, da ima svoje prednosti. Namesto da bi bili nenehno skupaj, je ta metoda omogočila bolj premišljen pristop, ki ga je Lee sam opisal kot "poživljajočega". Ponudila jim je čas in prostor, da so se umaknili in temeljito premislili svoje zamisli, preden so se vrnili k mizi in o njih razpravljali kot ekipa.

© New Balance

Iskanje navdiha

Ko so se oblikovalci prilagodili sodelovanju na daljavo, so poiskali navdih v arhivih podjetja New Balance. Med nedavnimi izdajami sta bila modela 327, ki je temeljil na dveh pionirskih tekaških copatih iz 70. let prejšnjega stoletja, in 57/40, ki je preoblikoval izjemno priljubljeni model 574 iz leta 1988, pri čemer so elementi izhajali tako iz prvotnega modela kot iz iteracij iz 90. let, ki so mu sledile. Po logiki tega razvoja sta se Lee in Wu odločila, da bosta navdih poiskala v retrofuturističnih slogih, ki so bili priljubljeni na prelomu tisočletja in pozneje. Odločila sta se za različne modele iz epske serije 99X, ki je nastajala od zgodnjih 80. let prejšnjega stoletja in se je v vsakem naslednjem desetletju ponovno oživila z novimi modeli. Nato so vključili vidike modela 860v2 - zmogljivega tekača, ki je prvič izšel v začetku leta 2010, nato pa je bil ponovno izdan ravno v času, ko se je leta 2019 začel projekt 9060. Vsi ti čevlji so bili izdelani predvsem za atletiko, zato je njihov uspeh temeljil na ideji gibanja, natančneje na tem, kako so njihove različne komponente delovale skupaj, da so uporabniku dajale občutek dinamičnega gibanja. Tako je to postal eden od ključnih konceptov modela 9060, ki se uporablja tako za njegovo estetiko kot tehnologijo.

© New Balance

Dramatičen zgornji del

Ko so bili navdihi za čevelj določeni, se je ekipa razdelila v dve skupini: Wu se je osredotočil na zgornji del, Lee pa je poskrbel za enoto podplata. Pri zgornjem delu je bil Wuov cilj vzeti klasične značilnosti prejšnjih modelov in jih reinterpretirati na nepričakovane načine, da bi ustvaril nekaj pretiranega in dramatičnega. Lep primer tega je bila uporaba sistema Sway Bars po celotnem zgornjem delu, ki je bil povzet neposredno iz modela 990 in uporabljen v širših in številčnejših pasovih, da bi modelu 9060 dal občutek gibanja, ki so si ga želeli njegovi oblikovalci. Najbolj prepoznaven vidik vsake silhuete New Balance je velik simbol "N" na vsakem boku, Wu pa je namesto simetričnega videza večine športnih copat stranice okrasil z neusklajenimi logotipi. Na lateralni strani je bil srebrn odsevni znak 'N', medtem ko se je medialni brezhibno zlil s prekrivkami, saj je njegovo obliko določala vrsta gosto izvezenih črt. Preostali del zgornjega dela je sestavljala osnovna plast dihajoče mrežice z različnimi semišnimi in usnjenimi ploščami, ki so bile nameščene druga na drugo in so po površini ustvarjale geometrijske vzorce. Več blagovnih znamk je bilo elegantno všitih v spodnji del očesne odprtine in sredino pete, vendar je Wu naredil nekaj resnično edinstvenega za našitek na jeziku. Izhajal je iz dela blažilnika ABZORB, ki je viden na sprednjem delu stopala modela 991. Na podlagi njegove nepravilne trikotne oblike in bleščečega nakita je izdelal poseben emblem za model 9060, ki je počastil model iz leta 2001.

© New Balance

Drzna in podporna enota podplata

Medtem ko je Wu sestavljal ta privlačni zgornji del, je Lee naredil nekaj enako drznega s podplatom. Vmesni podplat z dvojno gostoto je napolnil z velikimi loki blažilnika ABZORB, ki so vidno izstopali iz preostalega dela čevlja, ga dvignili visoko nad tla in hkrati zagotovili maksimalno blaženje udarcev in udobje. Peta je bila stabilizirana s specializiranim blazinjenjem ABZORB SBS, vzdržljiv gumijast podplat pa je imel šest masivnih tekalnih struktur, štiri v sprednjem delu stopala in dve pod peto, vsaka pa je imela na sredini obliko diamanta. To so bile pretirane različice zasnove oprijema, ki je bila na robu podplata modela 860, s čimer so se poklonili temu prejšnjemu modelu tako po videzu kot po zagotavljanju podobno visoke ravni oprijema. Okoli pete je Lee dodal še en kultni del tehnologije New Balance v obliki naprave CR, pri čemer je ponovno opozoril na njeno prisotnost, saj je bila izjemno velika. Naprava CR, ki je bila prvotno zasnovana za stabilizacijo tekaških copat 990 te blagovne znamke z učinkom nadzora gibanja, je bila izdelana iz trpežne plastike, ki jo je Lee še izboljšal, tako da ji je dal teksturiran videz in prosojno površino. Ta funkcionalna komponenta je poleg očarljivega sijajnega učinka pomagala podpirati stopalo, tako kot bolj subtilne različice, na katerih je temeljila.

© New Balance

Končni izdelek

Lee in Wu sta več kot dve leti razvijala model, s katerim sta bila oba zadovoljna. Zaradi trdega dela in močnega odnosa, ki sta ga vzpostavila v tem času, so stvari v fazi izdelave prototipa potekale izjemno gladko in par je imel svoj končni izdelek že po nekaj popravkih. Še vedno sta potrebovala ime, zato sta združila imena njegovih glavnih vplivov, 990 in 860, in tako dobila 9060, kar je popolnoma povzelo nov izraz ikoničnih modelov, ki jih je predstavljal čevelj. Treba se je bilo le še odločiti za barvno shemo za prve izdaje, za kar so se obrnili na drugega ustvarjalnega partnerja: Joe Freshgoods.

© New Balance

Joe Freshgoods

Do začetka leta 2020 je New Balance zaslovel po izdelavi elegantnih skupnih športnih copat, oblikovanih s številnimi ustvarjalci in modnimi blagovnimi znamkami iz celotne industrije. Med njimi je bil tudi Joe Robinson iz Chicaga, ki je pod svojo blagovno znamko Joe Freshgoods v letih 2020 in 2021 ustvaril različice modelov 992, OMN1S in 990v3. Že od samega začetka je bilo jasno, da Robinson imena svoje blagovne znamke ni želel dati na čevelj samo zaradi tega. V vsako silhueto je želel vnesti svoj edinstven slog in hkrati povedati zgodbo, ki bi ga povezala s širšo skupnostjo njegovih oboževalcev. Na primer, njegov model 990v3 se je imenoval "Outside Clothes" (zunanja oblačila) kot referenca na življenje v mestu v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, ko so matere svojim otrokom govorile, naj bodo previdni pri nošenju njegovih zunanjih oblačil po hiši.

Paket Inside Voices

Joe Freshgoods x New Balance 9060 bi bil nadaljevanje tega čevlja iz leta 2021, zato se je še bolj oprl na njegovo otroštvo kot nadaljevanje iste teme. Izdelal je dve elegantni barvni različici, ki sta bili združeni v večjo kolekcijo oblačil z naslovom "Inside Voices" - še eno prikimavanje materam iz 90. let, tokrat v navezavi na njihovo težnjo, da bi otrokom rekle, naj v javnosti uporabljajo svoj notranji glas, namesto da glasno kričijo. Obe izdaji sta vključevali rožnato barvo, ki je bila že značilna za Freshgoods, saj se je oblikovalec nad njo navdušil v mladosti, ko je opazoval ameriškega raperja Cam'Rona, ki je na modnih dogodkih in v glasbenih videospotih nosil rožnata oblačila. To še posebej velja za prvo napovedano barvno različico "Penny Cookie Pink", ki je bila graciozen copat z rožnatim odtenkom na mrežici, vezalkah in logotipih na stranskih stenah. Prevleke so bile nežnega bež odtenka, bledo zeleni poudarki pa so jim dodali kontrast. Joe Freshgoods je kolekcijo 'Inside Voices' prvič razkril januarja 2022, ko je prikazal dve škatli čevljev, vendar le eno barvno različico. Tisti, ki so pričakovali izdajo maja 2022, bi morali počakati še nekaj mesecev, da bi videli drugo barvno različico, ki se je imenovala 'Baby Shower Blue'. Pri tej so pastelno rožnati toni dopolnjevali svetlo vodne prekrivke in bledo rjavo mrežo ter ustvarili čevelj, ki je bil prav tako eleganten kot njegov kolega. Oba sta bila zaključena z besedilom Inside Voices, debelo izvezenim po petah tik pod blagovno znamko JFG, posebna prešita notranja podloga pa je zagotavljala dodatno mehkobo in razkošen občutek okoli stopala.

© New Balance

Popolna predhodnica

Le mesec dni pred predstavitvijo modela 9060 je bilo objavljeno, da je bil Joe Freshgoods imenovan za kreativnega direktorja kampanje Conversations Amongst Us (Pogovori med nami) podjetja New Balance. Kampanja je bila s prvimi izdajami, ki so bile predvidene za april 2022 in so jih sestavljali tudi vintage modeli New Balance, popolna predhodnica modela 9060. Pokazala je, kako zelo znamka verjame v Freshgoodove ustvarjalne sposobnosti, in opozorila na njegove druge projekte, ki so se v naslednjih letih le še množili. Ko so maja izšli njegovi modeli 9060, so bili izjemno priljubljeni, kar je povzročilo ogromno zanimanja in navdušenja za julijsko splošno izdajo.

Uspešna splošna izdaja

Kot pri številnih modelih New Balance so bili tudi pri barvni različici 9060 za začetek prodaje prisotni urbani toni, kot sta siva in bež. Zaradi uspeha sodelovanja z Joejem Freshgoodsom, ki so ga modne revije razglasile za "superge poletja", je hitro postal priljubljena izbira med starimi in novimi oboževalci New Balance, pri čemer so prvi uživali v njegovem povratnem videzu in sklicevanju na klasične modele, kot sta 997 in 991. Medtem sta novejše privržence znamke prevzela njegova retrofuturistična estetika in udobje na ravni zmogljivosti, zaradi česar je bil odličen vsakodnevni copat. Mlajše, bolj modno ozaveščeno občinstvo je bilo pritegnjeno tudi kasneje v letu, ko se je ameriški glasbeni zvezdnik in ambasador New Balance Jack Harlow pojavil v oglaševalski kampanji za novi barvi modela 9060 "Truffle" in "Ivory".

© New Balance

Osupljiva sodelovanja

New Balance 9060 je bil tako očarljiv, da so ga kmalu izbrale druge ustvarjalne entitete za sodelovanje. leta 2022 sta izšla dva prikrita dizajna z modno znamko Mowalola in prefinjena barvna različica 'Age of Discovery' bostonskega trgovca Bodega, ki je bila predstavljena s pomočjo vplivnega ameriškega raperja Aminéja. Medtem je leto 2023 prineslo nepozabne športne copate, izdelane v sodelovanju z losangeleško blagovno znamko oblačil Bricks & Wood, paket 'Missing Pieces Pack' blagovne znamke uličnih oblačil Jamesa Whitnerja, The Whitaker Group, ter živahni barvi 'Fire Sign' in 'Glow' trgovca z življenjskim slogom DTLR. Trend se je nadaljeval leta 2024, ko je New Balance v sodelovanju s kitajskim oblikovalcem Younkerjem Hongom in njegovim prodajalcem uličnih oblačil Randomevent skoval elegantne črno-zlate superge, nato pa se je vrnil k partnerstvu z DTLR in tokrat izdelal osupljiv model, ki je slavil barvito preobrazbo pomladi. Pozneje v letu je znamka presegla svet mode in sodelovala z ameriško atletinjo Sydney McLaughlin-Levrone pri izdelavi elegantnega modela 9060 "Linen" pred njenim nastopom na olimpijskih igrah v Parizu, kjer je podrla svetovni rekord in osvojila zlato medaljo. Zaradi številnih sodelovanj na visoki ravni je model 9060 še naprej pridobival na veljavi, zvezdniki pa so ga nosili v vsakdanjem življenju. Zlasti Margot Robbie je bila junija 2024 dvakrat slikana v nevtralni barvi, ki je pritegnila pozornost revij, s čimer je dokazala, da gre za visoko modni model in da je postal nepogrešljiv športni copat.

© New Balance

Močno praznovanje dediščine

Čeprav je bil model New Balance 9060 razvit v nemirnem obdobju sodobne zgodovine, se je uveljavil kot eden najbolj prepričljivih športnih copat tega desetletja. Praznovanje dediščine znamke ji daje elegantno estetiko Y2K, medtem ko njene lastnosti, ki zagotavljajo udobje, zagotavljajo vsestranskost za vsakodnevno nošenje in posebne priložnosti. Lee in W sta z domiselno, mejno reinterpretacijo serije 99X v oblikovanje vlila svojo naklonjenost klasičnim tekaškim copatom New Balance, nato pa je Joe Freshgoods v debelušno silhueto vnesel svoj lasten občutek za pripovedovanje zgodb. Ta dinamična kombinacija je modelu 9060 omogočila najboljši možni začetek, vendar sta drzno oblikovanje in pozornost oblikovalcev do podrobnosti zagotovila njegov dolgoročni uspeh.

Read more

SPORTSHOWROOM uporablja piškotke. O naši politiki piškotkov.

Nadaljuj

Izberi svojo državo

Evropi

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

srednji vzhod