SPORTSHOWROOM

Nike

Shox

Izrazita ponudba športnih čevljev z vzmetjo.

Nike Shox
© Nike

Nova vrsta blaženja

V zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja je bila Nikejeva tehnologija zračnega blaženja v vzponu. Prvotno je bila uvedena na tekaških copatih te blagovne znamke konec sedemdesetih let, nato pa je bila dodana številnim modelom, od košarkarskih trenerjev do športnih copat za življenjski slog. Vendar pa je Nike vedno inovativen, zato so se njegovi oblikovalci kmalu začeli ukvarjati z novo obliko blaženja. Medtem ko je Air temeljil na mehkih, blazinastih blazinah, napolnjenih z inertnim plinom, je bil ta podporni sistem bolj mehanske narave. Zato je za oblikovalsko ekipo predstavljal povsem drugačen sklop izzivov. Ko so bili ti rešeni, je ambiciozni projekt prinesel edinstveno vrsto čevlja, kakršne še ni bilo. Razširil se je v zbirko nenavadnih modelov pod okriljem Nike Shox in spremenil sceno športnih copat ter še danes povzroča valove v kulturi.

© Nike

Odkrivanje relikvije

Desetletja pozneje, leta 2023, je skupina kustosov pod vodstvom priznanega Glenna Adamsona dobila ekskluzivni dostop do oddelka arhivov Nike. Ta redek privilegij je bil podeljen zato, da bi ekipa lahko našla predmete za razstavo, ki naj bi bila leta 2025 odprta v muzeju Vitra Design Museum v Nemčiji. Med iskanjem so poleg prototipov in neobjavljenih modelov odkrili tudi čuden pripomoček. Sestavljen je bil iz velikega kovinskega okvirja s čevljem na sredini, imel je velike vzmeti, nameščene nad sprednjim delom stopala in za peto, in na prvi pogled si je bilo težko predstavljati, kakšen bi lahko bil njegov namen. V resnici je bil sestavljen, da bi raziskali, kako uporaba vzmeti vpliva na gibanje in blaženje čevlja. Ta eksperimentalna naprava je bila ostanek prvih začetkov projekta Nike Shox in je odlično povzemala nekonvencionalno razmišljanje, ki je bilo zanj značilno.

Kompleksen izziv

Prisotnost tako specializirane opreme v arhivih podjetja Nike kaže, kako težko je bilo zasnovati učinkovit mehanski sistem blaženja, kar je morda razlog, zakaj je razvojni proces trajal tako dolgo. Projekt Shox, ki se je začel leta 1984, je vodil oblikovalec Bruce Kilgore, ki je pravkar ustvaril eno najbolj ikoničnih silhuet znamke Air Force 1. Kilgorova ekipa je za navdih opazovala sprinterje, ki so tekli po odbojni poliuretanski stezi na univerzi Harvard, in izvedla številne biomehanske teste, da bi ugotovila, ali bi lahko material uporabila za enako odzivnost čevlja. V tistem času še ni bil izumljen Air Max in blaženje Shox naj bi bilo osupljivo nadaljevanje modela Nike Air, vendar so se oblikovalci trudili najti formulo, ki bi delovala.

© Nike

Iskanje povratne energije

V naslednjem desetletju so se poskusi ekipe nadaljevali, saj so poskušali ustvariti sistem blaženja, ki bi zagotavljal velik energijski donos, kar takrat ni uspelo še nobeni znamki čevljev. Konec osemdesetih let prejšnjega stoletja je New York Times poročal, da je koncept vračanja energije "izredno zapleten" in "slabo razumljen", ter podvomil v trditve svetovnih obutvenih podjetij, da je to sploh mogoče. Kljub temu so oblikovalci podjetja Nike nadaljevali z delom in pri iskanju čevlja z vračanjem energije uporabili vse vrste tehnik. V vmesni podplat so celo poskušali dodati jeklene listnate vzmeti, ki se tradicionalno uporabljajo pri vzmetenju vozil, vendar se jim je uporaben izdelek še naprej izmikal in še več let je minilo brez rešitve. Medtem je Air Max postal svetovni uspeh, Nike pa je razvil odzivni, energijsko povratni sistem blaženja Zoom Air. Sčasoma je ekipi s prispevki vrhunskih oblikovalcev, kot je Sergio Lozano - avtor modela Air Max 95 -, in sodobnimi tehnikami proizvodnje pene uspelo ustvariti uporaben prototip. Pisalo se je leto 1997.

© Nike

Stebri modela Shox

Ko so dokončno izpopolnili enoto podplata Shox, so Nikejevi oblikovalci potrebovali še tri leta, da so zasnovali prvo silhueto, ki jo je vsebovala. Ta revolucionarni model, izdan leta 2000, se je imenoval Nike Shox R4; ime, ki je dalo vpogled v zasnovo čevlja. R je pomenilo tek, kar je bilo primerno, saj je bil Nike že dolgo v ospredju tehnologije športne obutve, 4 pa je predstavljalo konstrukcijo novega blaženja, ki je bilo sestavljeno iz štirih stebrov, znanih kot Shox Pillars ali "pucki". Vsak steber je bil nameščen pod peto in je predstavljal votlo cev, izdelano iz posebne vrste poliuretanske pene, katere elastične lastnosti so omogočale, da je blažila udarce stopala ob tla tako, da se je pod težo stisnila, nato pa vzpela nazaj in uporabniku vrnila energijo, ko se je spet dvignila. Štirje stebri so bili nameščeni med par ploščami iz TPU, ki so bile nameščene pod peto, ena nad njimi in druga pod njimi, z majhnimi vdolbinami na sredini, ki so zagotavljale, da je vsak steber pritiskal navznoter in ne navzven ter tako dosegel vzmetno vračanje energije, za katero je bil zasnovan. To je pomagalo stabilizirati celotno strukturo Shox, medtem ko je tradicionalna pena Phylon zapolnjevala preostali del srednjega podplata in zagotavljala udobno podporo vse do prstov.

© Nike

Shox BB4

Kmalu po izdaji modela R4 je Nike predstavil svoj drugi čevelj z mehanskim blaženjem v obliki modela Shox BB4. Oblikoval ga je Eric Avar, ki je zasnoval nekaj najuspešnejših Nikejevih košarkarskih copat iz 90. let, od klasičnih podpisanih modelov, kot je Air Max Penny, do zelo inovativnega Air Foamposite One. Avar si je prizadeval, da bi vsak od njegovih modelov imel "en drzen, ikoničen izraz", pri čemer je trdil, da se je mogoče "izogniti tudi dvema". Pri modelu Shox BB4 je potreboval le enega, saj si je prizadeval, da bi blaženje Shox postalo osrednja točka modela, tako da je stebre okrasil z živahnimi toni, kot sta Lapis in University Red.

© Nike

Tehnološko napredna zasnova

Poleg živahno obarvanih stebrov je Avar model Shox BB4 opremil z visokotehnološkimi funkcijami, da bi ga optimiziral za visoko intenzivni košarkarski šport. Podroben oblikovalski list iz tistega časa je razkril nekatere od njih, med drugim predpražnike, ki so preprečevali kotaljenje stopala, zgornji del iz oblikovanega sintetičnega usnja, ki je imel "internalizirano medialno stransko stabilnostno strukturo proti prevračanju", in podplat v obliki ribje kosti, ki je bil izdelan iz trpežne gume in je zagotavljal največji oprijem. Zanimivo je, da je bilo novo blaženje opisano kot "enota Air-Sole z izpostavljeno fazo v peti", s čimer ga je morda želel povezati s tehnologijo Air, zaradi katere je bila blagovna znamka tako uspešna, saj je bil v vsaki od cevi v izdolbenem središču zrak. Poleg te enote v peti je imel model BB4 v sprednjem delu stopala členasto enoto Zoom Air, kar pomeni, da je vseboval dve najbolj vzmetni tehnologiji srednjega podplata. To je podjetju Nike omogočilo, da je v istem članku navedlo, da je to "prihodnost visoko zmogljive, vrhunske, inovativne košarkarske obutve" in da je "zasnovana tako, da najboljše v igri požene na najvišjo raven eksplozivnosti, vožnje in hitrosti".

© Nike

Futuristična estetika

Ob prvem izidu sta modela R4 in BB4 pritegnila veliko pozornosti, tudi zaradi svoje futuristične estetike, ki je ustrezala takratnim občutkom. Novo tisočletje se je pravkar začelo in obstajala je močna želja po izdelkih, ki so se zdeli kot iz prihodnosti. Shoxovi stebri so bili vsekakor videti tako, v ta trend pa je spadal tudi eleganten oblikovan zgornji del modelov R4 in BB4. To ni bilo naključje, saj so oblikovalci obeh čevljev za navdih uporabili vesoljske obleke in drugo opremo iz vesoljske dobe. Poleg posebej oblikovanega logotipa Nike Shox sta tako model R4 kot model BB4 nosila tudi subtilen logotip s petimi točkami Nikejevega vizionarskega projekta Alpha, ki se je začel na samem začetku leta 1999 in je bil namenjen pomoči športnikom pri izboljšanju njihove zmogljivosti s pomočjo strokovno izdelanih oblačil. To je že samo po sebi dajalo čevlju znanstvenofantastični pridih, prav tako kot bleščeči sintetični materiali in kovinski odtenki, tekoče linije in perforacije, odsevni poudarki in elementi nežne iridescence. Poleg tega so bili stebri pete videti kot motorji vesoljskih raket, tako da se je celotna zasnova zdela kot kos tehnologije, ki je bil pripeljan iz prihodnosti.

Neverjeten športni trenutek

Ta kombinacija vrhunske tehnologije zmogljivosti in prepoznavnega videza je poskrbela, da so prvi čevlji Shox na začetku pridobili veliko privržencev. Vendar je model BB4 zares doživel uspeh zaradi športnega trenutka, ki je danes prav tako osupljiv kot takrat. Zgodil se je na olimpijskih igrah leta 2000 v Sydneyju, ko je moška košarkarska reprezentanca Združenih držav Amerike lovila svojo 12. zlato medaljo v zgodovini tekmovanja. Potem ko so ZDA že premagale Kitajsko, Italijo, Litvo in Novo Zelandijo, so 25. septembra prišle v dvorano The Dome v Sydneyju na zadnjo tekmo skupine proti Franciji. Tekma se je začela v drugem polčasu in ZDA so že močno vodile za 15 točk, ko je kapetan ekipe Gary Payton potisnil proti obroču, vendar je njegov met ostal neuspešen. Ko se je žoga odbila in se je zdelo, da bo francoska ekipa prišla do zmage, je Vince Carter od nikoder napadel in nadaljeval igro. Carter je v prejšnjih dveh sezonah NBA postal prepoznaven, najprej z zmago na tekmovanju za novinca leta 1999, nato pa še z eno najbolj legendarnih predstav v zgodovini tekmovanja Slam Dunk Contest leta 2000, na katerem je zmagal v izjemnem slogu po seriji vratolomnih metov. Njegovo naslednje dejanje pa je preseglo vse prejšnje dosežke. Na poti proti obroču je prestopil črto za tri točke in naletel na najvišjega človeka na igrišču, Francoza Frédérica Weisa, ki je meril 2 metra in pol. Ne da bi se ustavil, je nadaljeval in s svojimi novimi športnimi copati Shox skočil visoko nad glavo ogromnega branilca ter žogo zabil v mrežo.

© Nike

Le dunk de la mort

Slavna slika, ki je ujela Carterjev neverjetni dunk, prikazuje igralca, ki visi v zraku nad osuplim Weisom, na nogah ima elegantne superge Shox BB4 v beli in temno mornarski barvi, žogo pa drži v eni roki, ko jo maha proti mreži. V ozadju je videti njegova soigralca Garyja Paytona in Kevina Garnetta, ki ga začudeno opazujeta, slednji ima odprta usta od začudenja. Združene države Amerike so tekmo gladko dobile in teden dni pozneje ponovno premagale Francijo ter osvojile zlato medaljo, vendar je bil Carterjev osupljivi potop morda najbolj nepozaben trenutek turnirja, saj je odlično predstavil BB4. V francoskih medijih je ta met postal znan kot "le dunk de la mort" ali "The Dunk of Death", v Združenih državah pa se je zapisal v zgodovino kot eden najbolj ikoničnih primerov "posterizacije" - dejanja, ko igralec naredi nekaj tako izjemnega, da bi se to lahko pojavilo na plakatu.

Začetek uspešnega partnerstva

Za Weisa je bil smrtonosni potop kazenski trenutek, vendar ga je dobro sprejel, in ko je ob 15. obletnici dogodka opravil intervju za ESPN, je velikodušno dejal, da si Carter "zasluži, da se vpiše v zgodovino". Izjavil je tudi, da je bil 25. september 2000 dan, ko se je "naučil, da ljudje lahko letijo". Za Carterja pa je bil to trenutek, ki je odločil o njegovi karieri in pomenil začetek dolgoročnega sodelovanja z Nikejem, ki je bilo zanj izredno pomembno, saj je v začetku istega leta prekinil 10-letno pogodbo s podjetjem Puma. Od takrat so bili modeli Shox pogosto uporabljeni kot njegovi čevlji s podpisom, skupaj s soigralcem Garyjem Paytonom pa je nastopil v seriji oglasov, ki so prikazovali vzmetenje podpornega sistema Shox. Nike je izkoristil Carterjev izjemni olimpijski skok, ki je bil že sam po sebi odličen oglas za tehnologijo, in pripravil tržno kampanjo, ki je temeljila predvsem na enem samem zvoku: "bing" stebrov Shox. Ta zvok je bilo mogoče slišati v televizijskih oglasih, v katerih je Carter skakal čez ljudi, da bi izvedel skok s palico, beseda pa se je pojavila kot edino besedilo na plakatih, ki so promovirali napravo Shox.

© Nike

Shox VC 1

Leta 2001 je bil na podlagi te privlačne kampanje izdan Carterjev prvi čevelj s podpisom, Shox VC 1. Oblikoval ga je takratni direktor oblikovanja košarkarskega oddelka Nike Aaron Cooper, ki se je uveljavil kot močan ustvarjalni glas v oddelku, potem ko se mu je leta 1994 pridružil kot višji oblikovalec, in naj bi imel blaženje Shox po celotni dolžini, vendar inženirji niso mogli pravočasno izdelati uporabnega izdelka za predvideno izdajo. Zato je imel v peti štiri stebričke Shox, tako kot model BB4, njegov inovativni zgornji del pa je bil sestavljen iz tesno prilegajočega se mrežastega obuvala, ki je bilo obdano s plastjo Foamposite. Ta kombinacija trpežne, aerodinamične zunanjosti, nogavici podobne notranjosti in vzmetne enote podplata je Carterju omogočila, da se je gibal z večjo hitrostjo, poletom in odbojem kot kdaj koli prej. Medtem je bila njegova minimalna zunanja stran poudarjena z logotipom Nike Shox in petimi pikami projekta Alpha, pritrjena pa je bila z novim sistemom za zapiranje z vezalkami, ki ga je razvil Cooper in ga je nato patentiral Nike.

Razširitev serije Shox

Istega leta, ko je izšel model VC 1, je Nike izpopolnil tudi svojo tekaško linijo Shox, najprej z modelom R4+, ki je imel mrežast zgornji del in sistem zapenjanja z zadrgo, nato pa še z modelom Shox NZ. Ustvarjen je bil tudi poseben čevelj za trening Shox, znan kot XT, ki je pod sredino stopala v vrsto dodal še tri stebre Shox, skupaj torej sedem podpornih stebrov. Leta 2002 se je tehnologija Shox pojavila v bejzbolskih čevljih, saj je bila uporabljena v liniji, ki jo je podpisal igralec All-Star Ken Griffey, katerega prejšnja obutev je vedno vsebovala blaženje Air Max. Vendar so bile najbolj inovativne silhuete spet tiste, ki jih je ustvaril Nike Basketball, katerega oblikovalcem je pri modelu Shox VC 2 končno uspelo raztegniti blaženje Shox po celotni dolžini podplata. Drzen in eleganten videz modela VC 2 je temeljil na avtomobilu Bentley, njegovo avantgardno oblikovanje pa je vplivalo na Andyja Caina, da se je pridružil znamki. Kasneje je pripomnil, da je bil čevelj "zapleten in preprost hkrati", in sčasoma postal podpredsednik oblikovanja obutve pri podjetju Nike.

© Nike

Vzmet v njegovem koraku

Da bi prikazali, kako se Carterjev drugi čevelj s podpisom vrača energijo, je Nike pripravil še en lahkoten oglas z igralcem Toronto Raptors v glavni vlogi. V njem energično pleše po ulici, skoči na drevo, da bi rešil žensko mačko, nato pa ujame tatove, pleše z žensko na cesti in izvaja vrsto akrobatskih gibov. Na koncu gre skozi vrata z napisom "Raptors Basketball", nato pa s sebe strga vijolično obleko, da bi razkril, da pod njo nosi košarkarski komplet, in steče na igrišče, da bi odigral tekmo. Tako kot v prejšnjih oglasih so bile tudi v tem poudarjene zmogljivosti košarkarskih copat Nike Shox, ki jih je takrat nosilo več igralcev NBA, med njimi tudi zvezdnik Jason Kidd, ki je skupaj s Carterjem nastopil na olimpijskih igrah leta 2000.

Shox Stunner

Priljubljeni pa niso bili le modeli VC: še ena Cooperjeva zasnova, znana kot Shox Stunner, je veljala za enega najboljših košarkarskih čevljev Shox. Ta zelo napreden trener je nastal, potem ko sta se Cooper in njegov kolega oblikovalec Eric Avar odločila počastiti odhajajočega kolega Davida Bonda s posebnim čevljem, posvečenim ustvarjalnemu vplivu, ki ga je imel na košarkarski oddelek Nike v več kot desetih letih dela v tem oddelku. Da bi ga izdelala, sta zbrala zbirko visokozmogljivih elementov iz nekaterih najbolj vplivnih silhuet znamke s konca devetdesetih in začetka dvajsetih let, kot so Nike Air Penny IV, Air Flightposite, Air Kukini in Air Presto. Cooper in Avar sta se odločila, da modela Stunner ne bosta opremila z zračnim podplatom, tako kot vse te modele, temveč ga bosta opremila z blaženjem Shox, s čimer sta dokazala, kako cenjena je bila ta tehnologija v tistem času.

Vplivni čevelj

Ob izidu je čevelj Stunner postal izjemno priljubljen, saj so ga nosili znani zvezdniki NBA, kot sta Tim Hardaway in Baron Davis, zvezdnica WNBA Sue Bird in celotna zasedba ekipe Maryland Terrapins, ki je bila še ena odlična reklama za tehnologijo Shox, saj je leta 2002 s tem čevljem zmagala na prvem turnirju NCAA v zgodovini ekipe. Cooperjeva inteligentna zasnova je imela tudi gumijasto zapestnico, ki je sama po sebi postala zelo iskana in je vplivala na izjemno uspešno zapestnico fundacije Livestrong, ki je sprožila svetovno navdušenje nad tovrstnimi pripomočki.

© Nike

Vzpon in padec blaženja Shox

Nikejeve superge Shox so bile priljubljene tudi sredi leta 2000, ko je bila serija razširjena s še več modeli Vincea Carterja. Vrhunec tega je bil leta 2006 model Shox VC 5, med novimi modeli pa so bili tudi Shox TL, katerih ime je temeljilo na "popolni" pokritosti z blazinami Shox, ki jo je zagotavljalo dvanajst stebričkov vzdolž podplata. Tudi svet tenisa je dobil model Shox, ko je Serena Williams leta 2004 v Flushing Meadowsu nosila Shox Glamour, leta 2005 pa je bil izdan še en košarkarski model Shox Bomber, ki ga je nosil zvezdnik Indiane Pacers Jermaine O'Neal. Medtem so se čevlji Shox pojavili v popularni kulturi, saj jih je Hugh Laurie pogosto nosil, ko je igral ciničnega genija Dr. Gregoryja Housea v visoko ocenjeni televizijski seriji. Leta 2006 se je tehnologija zapletla v polemiko, ko je Nike namignil, da je konkurenčno obutveno podjetje adidas kopiralo nekatere sestavne dele podplata Shox, da bi izdelalo lastno blaženje a3. Proti adidasu je bila vložena tožba za kršitev patenta, ki je bila leta 2007 rešena izvensodno. Vendar je bil spor do takrat že brezpredmeten, saj je Shox nekako izgubil svojo privlačnost, tehnologija pa je izpadla iz mainstreama.

© Nike

Podzemni privrženci

Po letu 2006 čevlji Shox niso bili več tako priljubljeni kot prej in Nikejevi oblikovalci so prenehali uporabljati mehansko blaženje pri novih modelih copat. Nekateri so menili, da je to posledica nekonvencionalnega videza, drugi pa so trdili, da blaženje ni bilo tako vzmetno ali udobno, kot je predlagala blagovna znamka. Ne glede na razlog je Shox za dolgo časa izginil iz radarjev in se obdržal le v različnih subkulturah po Evropi, kjer so ga nosile določene skupine nogometnih navijačev. Medtem je v Združenem kraljestvu postala pomemben del podzemne scene grime, kjer je drzen in prepoznaven videz Shox Pillars predstavljal močno modno izjavo in članom subkulture omogočil, da so si ustvarili identiteto, ki jih je povezovala med seboj. Zato se je na modele, kot je Shox R4, navezal določen ulični kredibilnost, ki je predstavljal uporniško alternativo mainstreamovskim modnim trendom, čeprav ga je večina ljubiteljev športnih copat pozabila.

Mirno obdobje

V letu 2010 je bilo mogoče opaziti drobne zametke modela Shox, saj je bilo v letih 2014 in 2015 poleg črno-zlatega modela Shox TLX Mid predstavljenih tudi več barvnih različic NZ, ki pa se niso preveč uveljavile. Blagovna znamka je celo eksperimentirala z radikalnejšimi modeli, vključno z neizdanim modelom Air Force 1 Shox, ki ga je na koncu na spletni dražbi kupil nekdanji uslužbenec podjetja Nike. Leta 2018 si je Nike bolj odločno prizadeval za prenovo tehnologije z novim modelom Shox Gravity. Njegova posodobljena estetika je vsebovala gladke valjaste stebre v okvirju pod peto, kar je prineslo nov videz Shoxa, ki je spominjal na prototip iz leta 1991 iz razvojne faze Kilgore. To je bilo nato združeno z najsodobnejšimi Nikejevimi tehnologijami, kot sta Flyknit in Flywire, da je bil čevelj bolj vzdržljiv in udoben.

© Nike

Vrnitev v središče pozornosti

Model Gravity je dosegel nekaj uspeha, vendar je bilo osupljivo sodelovanje s Comme des Garçons leta 2019 tisto, ki je Shox ponovno potisnilo v središče pozornosti. CDG je izkoristil trend za voluminozne tekaške copate Y2K, ki se je pojavil konec leta 2010, in se povezal z Nikejem, da bi ustvaril dve izjemno robustni različici modela Shox TL iz leta 2003. Te so imele še bolj ekscentričen videz kot izvirnik, z grobo rezanim mrežastim zgornjim delom, uporniškimi detajli in bleščečimi verižicami Comme des Garçons, ovitimi okoli sredine stopala. Ta privlačna oblika se je odlično ujemala z zunanjim videzom polnovzmetenega blaženja Shox pod nogami in je bila odličen način za ponovno uvedbo dediščinske tehnologije v kulturo športnih copat.

Spoštovanje scene grime

Poleg copat CdG x Shox se je Nike odločil počastiti zgodovinsko povezavo med Shoxom in britansko grime sceno, tako da je sodeloval z britansko-nigerijskim raperjem in glasbenim producentom Skeptom. Skepta, ki je bil v letih 2000 in 2010 ugleden grime MC, je izbral model TL, ker je "videval vse otroke, ki so nosili Shox", ko je potoval v severozahodno Anglijo, in je želel proslaviti to, kar je zanj "pravi ulični čevelj". Njegova zasnova je vsebovala elemente, ki so bili poklon njegovi nigerijski dediščini, vključno s potiskom močnega leva na podplatu. Ta presenetljivi motiv je navdihnila oblačila Isiagu nigerijskega ljudstva Igbo, ki simbolizirajo moč, avtoriteto in ponos. Skepta je aprila 2018 postal nigerijski poglavar, zato je bil njegov model Shox TL izdelan v čast temu dejstvu in koreninam njegove družine, hkrati pa je z močjo kulture povezal državo s preostalim svetom.

© Nike

Vrnitev se začenja

Ti dve nepozabni sodelovanji sta zagotovili nove temelje, na katerih je Nike lahko zgradil kolekcijo superg Shox za naslednjo generacijo. Ponovno so bili predstavljeni modeli R4, BB4 in TL ter ekskluzivni ženski modeli, kot sta Enigma in Nova. To je spodbudilo Vincea Carterja, ki je zadnji dve sezoni svoje veličastne kariere v ligi NBA igral pri ekipi Atlanta Hawks, da se je ponovno podal na igrišče v supergah Shox. Leta 2019 je Nike z brazilskim nogometašem Neymarjem izdelal celo tri izdaje TL, kanadski raper Drake pa je bil med svojo turnejo Assassination Vacation Tour 2019 prav tako opažen v paru R4, saj je vrnitev Shoxov začela dobivati pospešek.

© Nike

Modna sodelovanja

Leta 2020 se je povečalo število barvnih različic modela Shox, po mirnem letu 2021 pa je leta 2022 sledil še en val sodelovanj, ko je dolgoletni Nikejev partner Supreme oblikoval dve različici zgodnje silhuete modela Shox, znane kot Ride 2. Te belo-rdeče superge so utelešale retro videz tekača Y2K z mešanico mrežice in tekočih usnjenih prevlek na debelem srednjem podplatu in kot večina sodelovanj Supreme x Nike so se izkazale za zelo priljubljene. Približno v istem času je britanska oblikovalka Martine Rose na londonskem tednu mode junija 2022 v okviru svoje kolekcije Spring 2023 pokazala svojo edinstveno različico te linije. Rose je na podlagi svojega priljubljenega sloga čevljev mule odprla peto svojega modela, znanega kot Shox Mule MR4, in dvignila višino stebrov Shox, da je dobila bolj platformski občutek. Medtem so zgornji del krasile elegantne vezenine in subtilna blagovna znamka, kar je prineslo široko priznanje v modnem svetu in privedlo do izdaje še treh živahnih barvnih različic leta 2023.

© Nike

Novo obdobje za tehnologijo Shox

Ker čevlji Shox večino leta 2010 niso pritegnili pozornosti ljubiteljev športnih copat ali običajnih uporabnikov, so se v začetku leta 2020 končno vrnili v ospredje in začeli novo obdobje razcveta desetletja stare tehnologije blaženja. Na podlagi priljubljenih sodelovanj iz let 2022 in 2023 je Nike svoja prizadevanja ponovno usmeril v klasične modele Shox, pri čemer je bila leta 2024 izdana retro različica modela OG R4 skupaj s številnimi novimi barvami in še več modeli Shox TL, ki so bili od leta 2019 osnovni del prenovljene linije Shox. Poleg tega je bil model Shox Ride 2 prvič vrnjen kot splošna izdaja, potem ko je bil dve leti prej uspešen kot sodelovalni copat. Ob vsem hrupu prejšnjih nekaj let so bile te izdaje zelo uspešne, radikalne superge pa so prodrle v kulturo in se pojavile na nogah zvezdnikov, kot je hip hop zvezdnik Kendrick Lamar, ki je vse presenetil, ko se je pojavil na dogodku The Pop Out: Kena in prijatelje v originalni rdeči barvi R4. Na družbenih omrežjih se je razvnel bes, saj so njegovi oboževalci na spletu razpravljali o nekonvencionalni izbiri športnih copat vplivnega glasbenika, in nenadoma so vsi spet govorili o modelih Shox.

© Nike

Tehnologija pred svojim časom

Takšni dogodki kažejo, kako skrivnosten je in je vedno bil Nikejev sistem blaženja Shox, saj več kot dvajset let po tem, ko je bil prvič predstavljen, še vedno navdušuje ljubitelje športnih copat po vsem svetu. Čeprav je bila tehnologija sprva zasnovana kot alternativa in morda naslednik sistema Nike Air, je največ oboževalcev pritegnila edinstvena estetika značilnih stebrov Shox Pillars. To je tudi tisto, kar ohranja Shox relevanten, tudi ob prisotnosti lažjih penastih materialov, ki vračajo energijo, kot je Nike React. Kljub obstoju tako naprednih sistemov blaženja so silhuete Shox našle svoje mesto v sodobni kulturi superg, tako med tistimi, ki se jih dobro spominjajo iz let Vincea Carterja, kot v novi skupnosti oboževalcev, ki obožujejo njihove drzne modele. Že na začetku tisočletja so bili ti čevlji daleč pred svojim časom, a s svojim futurističnim slogom in vzmetenimi podplati še danes vzbujajo enak občutek.

Read more

SPORTSHOWROOM uporablja piškotke. O naši politiki piškotkov.

Nadaljuj

Izberi svojo državo

Evropi

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

srednji vzhod